Új jegyérvényesítő rendszer (Automatic Fare Collection – AFC) kialakításába kezdett a főváros a nagyforgalmú gyorsvasúti hálózaton.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére a Scheidt&Bachmann megbízásából a kapuvonalak méretezése alapjául szolgáló forgalomfelvételeket és utasforgalmi szimulációkat a Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék munkatársai végezték.

KUKG_gyalogos szimulacio_illusztracio_Deák_2

A többszöri, sok esetben műszeres forgalomfelvétel során karunk hallgatói működtek közre; a szimuláció legfontosabb input adataként szolgáló utaseloszlás diákjaink közreműködésének eredménye.

A Magyarországon még ritkaságszámba menő gyalogos mikroszimulációt PTV Viswalk környezetben végezték a Tanszék munkatársai. Számos minősítő paraméter képzésén és elemzésén keresztül alakult ki állomásonként az a –  megrendelővel és majdani üzemeltetővel több körben egyeztetett – kapu darabszám, kapuvonal és kapu elrendezés, ami a legjobban illeszkedik a utasforgalmakhoz.

A szimuláció (és az arra épülő kiviteli tervezés) első, kézzel fogható eredményei a Deák Ferenc téri metróállomás Sütő utcai kijáratánál „érhetők tetten”. A tesztidőszakot követően további 42 állomásra kb. 125 kapuvonalba rendezve mintegy 830 darab kaputest kerül telepítésre.

A hivatalos közlemény: http://bkk.hu/2017/08/atadjak-az-elso-beleptetokapukat-a-deak-ferenc-teri-metroallomason/

Fényképes beszámoló az átadásról: http://24.hu/belfold/2017/08/30/igy-neznek-ki-a-deak-ferenc-teri-beleptetokapuk/

WP-Backgrounds Lite by InoPlugs Web Design and Juwelier Schönmann 1010 Wien