Menü Bezárás

50 helyett 30: rosszabb levegő, több dugó? Milyen hatásai lehetnek a budapesti sebességkorlátozásoknak?

Dr. Tettamanti Tamás és Varga Balázs, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar munkatársai mutatták be szimulációk segítségével a Totalcar újságírójának, milyen hatása lehet a tervezett budapesti sebességcsökkentéseknek.

“Két ellentétes hatás játszik közre ebben a helyzetben: egyfelől azt hihetnénk, hogy a kisebb sebességnél kevesebbet fogyaszt a jármű, másfelől viszont a lassabb haladás miatt több ideig teszi ezt. A belső égésű motor dönti el végleg a kérdést, mivel csak egy bizonyos fordulatszám-tartományon belül tud hatékonyan üzemelni, a kettesben-hármasban való tötymörgés viszont jellemzően nem ez az állapot: a rendelkezésre álló nagyobb nyomaték miatt eleve nehezebb az egyenletes haladás, menni akar az autó, de nem lehet, az pedig csak ráadás, hogy a harmincas tempó az embernek is kellemetlen.”

A teljes cikk itt olvasható.

Forrás: Totalcar.hu