Menü Bezárás

Bemutatkozás

A BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar (KJK) a közlekedési folyamatok és a járműüzemeltetés tervezésére, szervezésére, irányítására, valamint a kapcsolódó komplex technikai feltételek biztosítására 1951. óta képez okleveles mérnököket. A közlekedésmérnök képzés ekkor és ezekkel a célkitűzésekkel indult Szegeden a Közlekedési Műszaki Egyetem megalapításával. 1953-ban az egyetem Szolnokra került, 1955-ben pedig a Budapesti Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetem (ÉKME) harmadik karaként sorolták be, aminek eredményeként a Kar 1957-ben végleg Budapestre költözött. Mai státusát a Budapesti Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem 1967-ben történt egyesítésekor nyerte el, és ma már, a kor követelményeinek megfelelően, a közlekedés, a szállítás, valamint a közlekedési eszközöket, az anyagmozgató gépeket és az építőipari gépeket gyártó és javító ipar feladatainak ellátására képez okleveles mérnököket.

A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon az alapképzés keretében négy BSc szakot kínál. A közlekedésmérnöki alapszakon (BSc) a közlekedéssel, szállítással és gépesítéssel kapcsolatos folyamatok ismeretei sajátíthatók el. A közlekedés és szállítás gépeivel, berendezéseivel – a járművekkel és mobil gépekkel – kapcsolatos ismeretek a járműmérnöki alapszak (BSc) keretében sajátíthatók el. A vállalatokon belüli és vállalatok közötti komplex logisztikai folyamatok és rendszerek elemzéséhez és működtetéséhez szükséges ismeretanyag a logisztikai mérnöki alapszak (BSc) keretében szerezhető meg. Új, angol nyelvű repülőmérnöki (BSc) képzésünk pedig olyan tudással vértezi fel hallgatóinkat, hogy képesek legyenek akár több tonnás repülőgépeket vezetni, valamint ellássanak földi kiszolgálással kapcsolatos, légi üzemeltetési vagy megfelelőségbiztosítási feladatokat A mesterképzésre a Kar négy MSc szakot: a Közlekedésmérnöki (MSc), a Járműmérnöki (MSc), és a Logisztikai mérnöki (MSc), valamint az angol nyelvű Autonóm járműirányítási mérnök (MSc) mesterszakokat kínálja, amelyek közül a Logisztikai mérnöki mesterképzés levelező formában is indul.

A legjobb eredményeket elért végzett hallgatóknak az MSc diploma megszerzése után lehetőség nyílik a karunkon folyó doktorandusz képzésbe történő bekapcsolódásra, és ennek keretében részt vehetnek a Kandó Kálmán Doktori Iskolában folyó képzésben, amely a hazai közlekedési és járműtechnikai tudományos utánpótlás nevelésének egyik fő forrása.

Karunk mindig is fontosnak tartotta a végzett okleveles mérnökök szervezett továbbképzését, és már régóta folytat gazdasági mérnökképzési és szakmérnök-képzési tevékenységet. A képzés a kor követelményeinek megfelelően folyamatosan bővül, a hagyományos járműgépész, városi közlekedési, közlekedési rendszertechnikai és közlekedésbiztonsági műszaki szakértői szakokon túl a műszaki diagnosztika, a karbantartás, a mérnöki menedzsment és logisztika területén is tovább léptünk új posztgraduális szakirányok beindításával. A kar intenzív és szoros ipari kapcsolatai révén folyamatosan együttműködik a tudományterülethez kapcsolódó hazai és nemzetközi vállalati partnerekkel, kiaknázva a kar és az ipar számára is előnyös szinergikus hatásokat.

A felvételivel kapcsolatban mindenképpen célszerű megtekinteni a kari honlapon található információkat, és elolvasni a Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató karra vonatkozó részeit. Ha valakinek kérdése merülne fel, vagy részletesebb tájékoztatást szeretne kapni a karral vagy az oktatással kapcsolatban, készséggel ad felvilágosítást a kar Dékáni Hivatala.