A BME Gépjárműtechnológia Tanszék Biztonságtechnológia Kutatócsoportja a világ egyik legnagyobb járműbiztonsági konferenciájának (27. Enhanced Safety for Vehicles Conference, Yokohama) kiállítója volt, és amire igazán büszkék vagyunk, hogy döntősként részt vehetett a csapat a járműipari biztonsági fejlesztésekre irányuló innovációs diákversenyen.
◾ A Nihon University kutatói és diákjai a járműipari fejlesztések során alkalmazott tesztbábuk gyártására és fejlesztésére irányuló kiemelkedő megoldást mutattak be.
◾ A Tokyo University of Marine Science and Technology csapata a tehergépjárművek borulásának megelőzésére irányuló innovatív rendszert fejlesztett ki.
◾ Az Oregon State University egyedülálló modell koncepciót dolgozott ki a védtelen közlekedők, az önvezető járművek és a kiszolgáló infrastruktúra közötti kommunikáció összehangolására.
◾ The University of California, San Diego csapata egy intelligens és innovatív megoldást dolgozott ki, mely a kézmozdulatok alapján elemzi és osztályozza a járművezető tevékenységét, állapotát.
◾ A Virginia Tech csapata egy újfajta biztonságnövelő megoldással vett részt a versenyen, melynek célja a tehergépjárművek holtterében elhelyezkedő személygépjárművek biztonságának fokozása.
◾ Végül, de nem utolsósorban a BME Biztonságtechnológia Kutatócsoport kutatói és diákjai új megközelítést mutattak be a V2X-alapú járműfunkciók biztonságának javítására.
Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen nagyszerű mezőnyben versenyezhettünk. Megtiszteltetés, hogy a BME csapata döntősként részt vehetett egy ilyen rangos eseményen. A 2023-as ESV SSTDC (Student Safety Technology Design Competition) nagyszerű tapasztalat volt.
A versenyt végül Tokyo University of Marine Science and Technology csapata nyerte meg, második helyzete lett az Oregon State University.