Dr. Tettamanti Tamás és Varga Balázs, a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar munkatársai mutatták be szimulációk segítségével a Totalcar újságírójának, milyen hatása lehet a tervezett budapesti sebességcsökkentéseknek.
“Két ellentétes hatás játszik közre ebben a helyzetben: egyfelől azt hihetnénk, hogy a kisebb sebességnél kevesebbet fogyaszt a jármű, másfelől viszont a lassabb haladás miatt több ideig teszi ezt. A belső égésű motor dönti el végleg a kérdést, mivel csak egy bizonyos fordulatszám-tartományon belül tud hatékonyan üzemelni, a kettesben-hármasban való tötymörgés viszont jellemzően nem ez az állapot: a rendelkezésre álló nagyobb nyomaték miatt eleve nehezebb az egyenletes haladás, menni akar az autó, de nem lehet, az pedig csak ráadás, hogy a harmincas tempó az embernek is kellemetlen.”
A teljes cikk itt olvasható.
Forrás: Totalcar.hu