Menü Bezárás

Tudatosabban kell közlekednünk – interjú kollégáinkkal a 11-es út felújítása kapcsán

Fotó: Bellai László

A Szentendre és Vidéke portál készített interjút Dr. Földes Dáviddal és Dr. Csonka Bálinttal, a Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszék tudományos munkatársaival a 11-es út felújításakor használható alternatív közlekedési megoldásokról.

A városvezetés a BME két tudományos munkatársával június 17-én egyeztetett az agglomeráció közlekedési nehézségeinek részleteikről, és az együttműködés további útjairól. Ezt követően adtak interjút, amelyben a felújítás ideje alatt választható közlekedési alternatívákról esett szó.

A téma kapcsán Csonka Bálint elmondta: “Az, hogy Szentendre közlekedése ennyire a 11-es úttól függ, egy hosszú folyamat eredménye. A mostani felújítás hatására sokan kénytelenek lesznek a közlekedési szokásaikon változtatni, és érdemes a fenntartható közlekedési módok irányába terelni az utazókat.

Önmagában a lakosság tájékoztatása is sokat segíthet, mert lehet, hogy a HÉV csúcsidőben nem tud járatot sűríteni, de csúcsidőn kívül talán igen. Az itt élőknek sokat segíthetne, ha tudnák például, hogy mekkora közúti menetidőre számíthatnak, ha hatkor, hétkor, nyolckor vagy kilenckor indulnak el. Mennyi időt tudnak spórolni, ha az utazásaikat időben eltolják. Vagyis akinek rugalmas a munkaideje, annak nem biztos, hogy a megszokások szerint kell indulnia. Egy fél órás csúsztatás is segítség lehet. Ugyanez érvényes lehet a HÉV-re is. Ha látszik a telítettsége, akkor érdemes kettővel későbbi járatot választani. Az autósokat pedig amennyire lehetséges, ültessük egy autóba, menjenek telekocsival.”

“Itt az alapkérdés, hogy ha felújítunk egy utat, hogyan tudunk helyette alternatívákat teremteni. Adná magát a Duna, ahol hajójáratok indulhatnának állami vagy önkormányzati szerepvállalással. Jelenleg egy óra tíz perc a hajóút a belvárosig, ami hosszúnak tűnik, de az utazással töltött idő akár hasznosítható másra is, ellentétben az autózással. A kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása mindenféleképpen szükséges, mert már az is óriási segítséget jelent, hogyha csak a HÉV-ig megy el valaki biciklivel. De ennek az a feltétele, hogy megteremtsék a biztonságos kerékpártárolás lehetőségét őrzött, kamerával megfigyelt helyen. Már pusztán ettől vonzóvá válhat a kerékpáros közlekedés. Nem szabad elfelejtkezni ennek az infrastruktúrájáról sem, jelenleg elég bonyolultnak tűnik biciklivel eljutni a HÉVhez. A 11-esnek van ugyanis egy elvágó, várost szétválasztó hatása, ami nehézzé teszi, hogy átkeveredjünk egyik oldalról a másikra. Ezen érdemes elgondolkodni, hogy ezt az elvágó hatást hogyan lehet feloldani” – nyilatkozta Földes Dávid.

A teljes cikk itt olvasható.

Forrás: szevi.hu