A Közlekedéstudományi Egyesület Általános Közlekedési Tagozata február 14-én szervezte meg a „Régi magyar vasúti járművek” VIII. konferenciáját a BME „K” épületében.
A levezető elnöki tisztséget Kisteleki Mihály gépészmérnök, nyugalmazott MÁV igazgató töltötte be.
Az elhangzott előadások:
- 100 éves a MÁV 424sor/122 szerkezet számú mozdonya – Dr. Csiba József Baross Gábor-díjas ny. főigazgató, a BME ITS Nonprofit Zrt. munkatársa.
- 2024-ben 150 éves lesz a Svábhegyi Fogaskerekű Vasút – Dr. Malatinszky Sándor ny. KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Tanúsítási Igazgatóság Járműtanúsítási irodavezető.
- 2024-ben lesz 100 éve, hogy a MÁV üzembe állította az első, szegecselt acélvázas, behúzott szekrényvégű Ganz-gyártmányú forgóvázas személykocsikat. A szakzsargonban „csuka kocsi”-ként ismert típuscsaládot később a többi hazai vagongyárak is szállították a MÁV mellett a DSA-nak is. – Szécsey István Siemens Mobility Kft. értékesítési vezető és Dr. Lovász György okl. közlekedésmérnök.
- A MÁV 601sor/105 szerk. mozdonya 110 éves – Süveges László ny. tanácsadó főmérnök Ganz Motor Kft.
- Járművek a magyar vasutak történetében – Molnár Tibor József – MÁV 328 sorozatú gőzmozdonyai a vasútüzem szolgálatában – gondolatok a könyvről – Molnár Tibor, az Első Magyar Gőzvasúti Alapítvány műszaki vezetője.
A konferencia előadásainak felvétele itt megtekinthető, a KTE Általános Közlekedési Tagozat pedig itt érhető el!
Forrás: Mobilitás magazin