A BKK májusi közlekedési riportjában hírt adott a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar hallgatóinak közreműködésével végzett gyalogosmegfigyeléses-mérésről. A hallgatók a Közlekedési technológia című tantárgy keretein belül mérték fel a Szent Gellért tér gyalogosmozgásait.
„A diákok manuális adatgyűjtést hajtottak végre, amelynek során a hallgatók egy része egy-egy gyalogos mozgását figyelte meg, hol lépett be és ki a vizsgált területen, a szabálykövetésüket és mozgásukat jelentősen befolyásoló tényezőket rögzítették (pl. gyalogátkelő-használat tilos jelzésnél, babakocsi-használat)” – olvasható a BKK beszámolójában, amely teljes terjedelemben a 12. oldalon található.
„Az úszókocsis mérés analógiájára kifejlesztett gyalogosmegfigyeléses-mérés egy erőforrástakarékos módszer közlekedési csomópontok, közterek gyalogos áramlásának vizsgálatára. A Szent Gellért téri eredményekből kirajzolódott, hogy a legnagyobb eredő- és célforgalmat a villamosmegállók bonyolítják. A mérés eredményeképpen kimutatható volt, hogy – nem meglepő módon – a turisták gyaloglási sebessége alacsonyabb a többi közlekedőnél. A mérést hallgatóink nagyon szeretik, a négy állomásos méréssorozat legnépszerűbb gyakorlati foglalkozása ez az alkalom szokott lenni; igazi terepmunka” – tudtuk meg Karunk oktatóitól, Kózel Miklóstól és Aba Attilától.