Ismét csúcsot döntött azok száma, akik a BME Nyílt Napjára regisztráltak, és a közel 6000-es látogatószám is rekordnak számít. Ezt a helyszínen is lehetett érzékelni, hiszen a nagy előadónk az első pillanattól színültig megtelt, és ez a Nyílt Nap végéig kitartott.„Minden, ami előttünk áll sokkal nehezebbnek tűnik, mint utólag visszatekintve! Előre kell nézni és bátornak kell lenni! Jöjjenek hozzánk, mi segíteni fogunk!” – kezdte beszédét karunk dékánja, Dr. Varga István az St. épület teltházas termében, majd így folytatta: „Mi vagyunk a legfiatalabb műszaki kar, 1951-ben alakultunk. Ahogy a tudományterületünk, úgy a közlekedés is nagyon fiatal, 150 éve még csak gyalog vagy lovaskocsin jártunk. Gondoljunk bele, abban a pillanatban, hogy elkezdünk mozogni a térben, időben is mozgunk. Minden élőlény mozog, tehát a közlekedés lételemünk. Olyan szakembereket szeretnénk képezni itt a karon, akik annak szentelik életüket, hogy ezt az ősi emberi vágyat a tanulmányozzák.” Köszöntője utána Schuck Dávid, a Hallgatói Képviselet azóta már leköszönt elnöke adott ízelőt a kari közösségi életről, amelynek egyik fontos szerve a Mentor Gárda. Ők azok, akik sokrétű segítséget nyújtanak a gólyáknak az első két félév során. Schuck Dávid többek között beszélt arról is, hogy az egyetemen rengeteg öntevékeny kör működik, ahol a rádiózástól kezdve a fotózáson át a kollégium kertjének fenntartásáig a hallgatók számtalan módját megtalálhatják a tanulmányi kötelezettségeken kívüli kikapcsolódásra.
Ezt követően Karunk oktatói mutatták be a járműmérnök-, a közlekedésmérnök- és a logisztikai mérnök képzéseinket, valamint újonnan induló angol nyelvű repülőmérnöki alapképzésünket. Dr. Bécsi Tamás igyekezett minél jobban árnyalni a képet, hiszen a járműmérnöki képzésről alapvetően az a képzetünk, hogy csak autókat tervez. Amely, mint mondta, bizonyos szempontból igaz, de ezen kívül még „repülőgépeket, vasutat, mozdonyokat és még sok egyéb járművet is. És nem csak tervez, hanem a karbantartásával, az üzemeltetésével és a gyártásával is foglalkozik, tehát rendkívül komplex terület. Búcsúzóul mutatott egy felvételt kollégájáról, aki egy hosszú fejlesztés után ült be egy önvezető BMW-be, és amely képes arra, hogy önálló driftelést hajtson végre. A járműmérnök egy boldog ember – hangzott el a konklúzió”.
Dr. Bóna Krisztián a logisztika világába kalauzolta a jelenlévőket, akik megtudhatták, hogy a logisztika volt az egyik első olyan szakterület, ahol a valóságban is működő automatizációs megoldásokat használtak. Majd szóba kerültek még a drónok, az automata targoncák és egyéb érdekességek. Dr. Csonka Bálint a közlekedésmérnöki képzést ismertette, és felhívta rá a figyelmet, hogy a 21. században az információ ugyanakkora kincs, mint az olaj volt a 20. században. Mint mondta, aki ügyesen tudja gyűjteni, felhasználni az információt, az komoly értéket tud előállítani. Újonnan induló angol nyelvű repülőmérnöki képzésünket (professional pilot) Jankovics István ismertette. A leendő repülőmérnök tanulmányai során megismerkedik a légiközlekedéssel, és a későbbiek során többek között el tud majd helyezkedni repülőgépeket üzemeltető vállalatoknál, légitársaságoknál. A megjelenteket reményeink szerint minél nagyobb számban érintő 2024-es felvételi eljárásról pedig Dr. Mészáros Ferenc oktatási dékánhelyettes tartott előadást, akitől részletes tájékoztatást kaphattak a megjelent fiatalok és szüleik.
Az előadásokkal párhuzamosan izgalmas laborfoglalkozások, szimulátoros bemutatók várták az érdeklődőket, az St épület aulájában pedig a Hallgatói Közösség és a Mentor Gárda tagjai válaszoltak a középiskolások kérdéseit. A Közlekedésmérnöki Szakkollégium idén is látványos standdal készült, hogy kézzelfogható közelségbe hozza az érdeklődők számára, hogy mi minden vár rájuk, ha a Közlekkart választják.
Tudj meg mindent időben a felvételiről, kattints ide!
Itt pedig a Nyílt Napról készült galériánkat találod!