Április 11-én elindult a jelentkezés a Diplomataképző Program második évfolyamára. A program széleskörű, versenyképes képzést kínál azoknak, akik a magyar diplomáciai karban akarnak dolgozni, valamint a magyar nemzeti és gazdasági érdekeket szeretnék képviselni a világban.
Több kategóriában is kiválóan szerepelt a Műegyetem a világszínvonalon egyik legjelentősebb szakmai számvető, a brit Quacquarelli Symonds (QS) legújabb felmérésén. Mérnöki-technológiai tudományokban világszinten 211., a gépészmérnöki – ahová a nemzetközi besorolás alapján a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar is tartozik – a legjobb 200 közé került a BME.
Idén a felsőoktatási intézményeket 5 szempont szerint értékelték, tudományterületenként eltérő súlyozással. A mérlegelésnél az alábbi aspektusok voltak mérvadóak: akadémiai elismertség, munkáltatói elismertség, publikációk és hivatkozások aránya, a Hirsch-index és az International Research Network (INR), azaz az intézmény adott tudományterületen kiépített nemzetközi kutatói együttműködései.
Személyre szabott egyetemi életpálya-tervező kurzust indít doktoranduszok és fiatal BME-s oktatók-kutatók számára a Tehetségsegítő Tanács.
„2022 április-májusában először – és reményeink szerint hagyományteremtő módon – egy olyan egyetemi életpálya-tervező kurzust indítunk, amelyben a résztvevő fiatalok a befektetett munkájuk eredményeként egy konkrét és személyre szabott karrier- és akciótervet kapnak ahhoz, hogy tudatosan építhessék jövőbeli egyetemi életpályájukat. Ennek a tudatos tervezésnek köszönhetően – a kurzus trénereinek szavaival élve – a fiatalok nem csak szárnyakat kapnak karrierjükben, hanem ’repülni’ is megtanulnak” – nyilatkozta Bagi Katalin, a BME Tehetségsegítő Tanács elnöke a bme.hu-nak a szervezet hamarosan induló kurzusáról, amelyre műegyetemi doktoranduszok, fiatal oktatók és kutatók jelentkezését várják.
Szeretettel várunk mindenkit a mai napon 10 órától az ST körüli Campusra a Szakmai Napra! Rengeteg ipari kiállító, izgalmas előadások, különleges járművek, tantárgyakon szerezhető plusz pontok! A regisztráció a helyszínen is ingyenes!
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) volt elnöke, a Ferrari Formula–1-es csapat korábbi vezetője is részt vett a ZalaZONE járműipari tesztpálya második ütemének ünnepélyes átadóján március 26-án szombaton. Zalaegerszegen.
Az átadóünnepségen az ENSZ főtitkárának közlekedésbiztonsági különmegbízottja felidézte, hogy két évvel ezelőtt járt már a zalaegerszegi tesztpályán, és nagy benyomást gyakorolt rá, hogy azóta milyen munkát végeztek el a területén.
A zalai tesztpálya kapcsán úgy fogalmazott: lehetőséget ad arra, hogy új technológiákat fejlesszenek, önvezető autókat teszteljenek, illetve más járműbiztonsági elemeket tegyenek próbára, amelyekkel Európa és a világ közlekedésbiztonságának erősítéséhez járulnak hozzá.
Jean Todt kipróbálta a BME kutatói által fejlesztett önvezető driftelő BMW-t is, amit Bárdos Ádám, a BME Automated Drive Lab munkatársa mutatott be az egykori Formula 1-es csapatvezetőnek.
A 2021/22-es tanévben újra elindulnak az MNB-BME Együttműködés keretében meghirdetett ösztöndíj pályázatok. A méltán népszerű kutatási verseny a tavaszi félévben 2 főkategóriában indul:
Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adatkorszak,
Ezúton szeretnénk mindenkit meghívni a „Tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm járműirányítási technológiák területén” című EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00001 projekt keretein belül tartandó Autonóm Járműirányítási Workshopra. A sorozat címe:
Megerősítéses tanulás alkalmazása közlekedési rendszerekben
előadás, 2022. április 5. kedd 16:00: Megerősítéses tanulás alapjai, Markov döntési folyamat, állapotreprezentációk, megerősítéses tanuló ágens elemei, alapproblémák és példák
előadás, 2022. április 12. kedd 16:00: Keretrendszerek, value és policy alapú ágensek, tervezőágensek, járműirányítási alapfeladatok megoldása (sávtartás, autópálya közlekedés)
előadás, 2022. április 19. kedd 16:00: Fast Reinforcement Learning, vezetői stílus paraméterezése újratanítás nélkül, vészhelyzeti kikerülő manőver tervezése, kitekintés a mutli-ágens rendszerekre, sim2real probléma
A Főpolgármesteri Hivatal Klíma- és Környezetügyi Főosztálya és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karának munkatársai megkezdték a Főpolgármesteri Hivatal Munkahelyi Mobilitási Tervének kidolgozását.
A BME szakértői hosszú távú stratégiát készítenek a hivatal dolgozói részére, melynek célja a fenntartható közlekedés előmozdítása, CO2-kibocsátás csökkentése és a munkába járással okozott negatív környezeti hatások mérséklése. A Főpolgármesteri Hivatal példát szeretne mutatni a vállalati társadalmi felelősségvállalásban, és demonstrálni azt, hogy a fenntartható munkahelyi mobilitás egyben költség- és időmegtakarítással, a dolgozók javuló egészségi állapotával és fejlődő munkahelyi infrastruktúrával jár. A mobilitási terv idén júniusra készül el, és ezt követően megkezdődik annak megvalósítása.
A megújult a műegyetemi Tehetségsegítő Tanács elnöke az önszerveződő társulás küldetéséről, átfogó programjáról és lehetőségeiről osztott meg részleteket.
Elhivatott műegyetemi oktatók és kutatók közel egy évtizede dolgoznak azért, hogy a BME-re kerülő tehetséges hallgatók, fiatal kutatók vagy épp a kiemelkedő eredményeket felmutató középiskolások pályáját, kiteljesedését segítsék, megmutassák számukra az újabb és újabb lehetőségeket és hozzájárulhassanak a tehetségük kibontakozásához. Bagi Katalin professzorasszonnyal, a Tehetségsegítő Tanács (TT) elnökével beszélgettünk azokról a kihívásokról és feladatokról, amiket a Tanács munkájában részt vevő kollégák magukra vállaltak.