A MÁV-csoport honlapján jelent meg interjú egykori hallgatónkkal, Cseh Attilával, aki a közlekedésmérnöki diploma után a Közlekedés- és Járműirányítási Tanszékén folytatta tanulmányait doktoranduszként két évig, majd ezt követően a MÁV-nál kezdett dolgozni.
Karunk hallgatói rendkívül sikeresen szerepeltek a 2019. március 21-23 között a BME-n megrendezett XXXIV. OTDK Műszaki Tudományi Szekciójában. A 29 nevezett dolgozattal 13 helyezést és 6 különdíjat nyertek el. A kidolgozott újszerű témák jól mutatják a közlekedésen belül megfigyelhető jelentős változásokat. Egyúttal az elért tudományos eredmények megfelelő alapot adnak az elmélyítésre és a témák kibővítésére, miközben egy jelentős részük a gyakorlatban közvetlenül is alkalmazható.
A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar hallgatói által elért helyezések és díjak összesítve:
I. helyezés 4
II. helyezés 6
III. helyezés 3
Különdíj 6
Gratulálunk a nyerteseknek és további eredményes kutatói munkát kívánunk!
A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar a MOME-val és a Pannon Fejlesztési Alapítvánnyal közösen mutatkozott be a 2019. március 22-24 között megrendezett Magyarok a Világ Járműgyártásában kiállításon.
2019 februárban karunkról több kolléga részt vett az egyetemen megrendezett workshopon, melyen a határon átívelő, különböző utazástervező rendszereket összekapcsoló innovatív megoldásokról volt szó. Az esemény egy sorozat része volt, melyet az Interreg Danube Transnational Programme által finanszírozott LinkingDanube program keretében rendeztek meg. A projekt fő célja transznacionális és multimodális utazási információk szolgáltatása, illetve meglévő utazástervező rendszerek szolgáltatásainak bővítése, előtérbe helyezve a környezetbarát mobilitást a Duna menti régióban.
Elhunyt karunk egykori oktatója, Dr. Kurutz Károly. Korábbi dékánhelyettesünknek hosszú, egészségben eltöltött, munkahelyi és családi örömökkel megáldott élet jutott. Élete és munkássága szorosan összefonódott a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar egész történelmével. Személyében a Kar meghatározó alakját vesztettük el. Emlékét szeretettel őrizzük.
Az Alapjárat munkatársai március 12-én a tököli reptéren jártak, hogy megnézzék a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar munkatársai által fejlesztett, önvezető funkciókkal ellátott Smart-ot. Dr. Tihanyi Viktor, a projekt vezetője mutatta be a kutatás részleteit az újságírók számára, és elmondta: a hosszabb távú tervek szerint további autókat szerelnének fel autonóm funkciókkal. Emellett a projekt mellett több más kutatás is folyik, melyek egy részét más egyetemekkel együttműködve hajtanak végre. A kutatás még messze nem ért a végére, mindig újabb és újabb célokat tűznek ki maguk elé, remélhetőleg egyre nagyobb áttöréseket érnek el, ezzel emelve a magyar tudomány szintjét.
A teljes cikk itt olvasható.
Forrás: alapjarat.hu
Fotó: alapjarat.hu
Az államvizsgát követően számtalan karrier-lehetőség közül választhatnak a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon végzett hallgatók. Azért, hogy inspirációt nyújtsunk a jövőbeli pályaválasztáshoz, új videóinkban bemutatjuk, milyen utat jártak be egykori Közlekkaros hallgatóink, hogyan alakult karrierjük az egyetemi évek után. És nem utolsó sorban azt is elárulják, mire érdemes koncentrálni a tanulmányok során.
Az egykori hallgatókkal készült interjúk honlapunkon és youtube-csatornánkon is megtalálhatók.
Fotó: Markovits-Somogyi Rita
A Pro Progressio Alapítvány több témában is pályázatot hirdet oktatók és hallgatók számára egyaránt. A pályázatok részleteiről további információt találhatnak a címekre kattintva, vagy a Pro Progressio Alapítvány honlapján.
A pályázatok beadási határideje 2019. március 18.
Már csak két nap a felvételi jelentkezések beadásáig!
Hogy biztosan jól dönts, nézd meg a felvételizőknek szóló oldalunkat, ahol rengeteg hasznos információt találsz képzéseinkről, és könnyen megtudhatod, melyik szak illene a legjobban hozzád. Vagy látogass el facebook és Instagram oldalunkra, ahol megnézheted, hogyan zajlanak a Közlekkarosok mindennapjai.
Válaszd a Műegyetemet! Felvételizz hozzánk! Tervezd velünk a jövőt!
A Gépipari Tudományos Egyesület konferenciát tartott a Budapesti Műszaki Egyetem kampuszán az autonóm mobilitás területén zajló fejlesztésekről. Az eseményen Dr. Szalay Zsolt, a Gépjárműtechnológiai Tanszék vezetője mutatta be a karon folyó autonóm fejlesztési projektek részleteit, valamint beszélt a ZalaZONE tesztpálya fontosságáról, illetve a maribori és a grazi egyetemmel közös együttműködésnek köszönhető nemzetközi tesztkör létesítéséről. Dr. Aradi Szilárd, a Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék adjunktusa elmondta, az autonóm mobilitás hosszas evolúciót jelent, nem jelzik robbanásszerű változások. Nap mint nap újabb és újabb felmerülő problémára kell megoldást találniuk, a hazai kutatóknak csakúgy, mint a nemzetközi vállalatok szakembereinek.