Menü Bezárás

Közlekkar után egyenesen a mély vízbe

A MÁV-csoport honlapján jelent meg  interjú egykori hallgatónkkal, Cseh Attilával, aki a közlekedésmérnöki diploma után a Közlekedés- és Járműirányítási Tanszékén folytatta tanulmányait doktoranduszként két évig, majd ezt követően a MÁV-nál kezdett dolgozni.

Kiválóan szerepeltek a KJK hallgatói az OTDK-n

Karunk hallgatói rendkívül sikeresen szerepeltek a 2019. március 21-23 között a BME-n megrendezett XXXIV. OTDK Műszaki Tudományi Szekciójában. A 29 nevezett dolgozattal 13 helyezést és 6 különdíjat nyertek el. A kidolgozott újszerű témák jól mutatják a közlekedésen belül megfigyelhető jelentős változásokat. Egyúttal az elért tudományos eredmények megfelelő alapot adnak az elmélyítésre és a témák kibővítésére, miközben egy jelentős részük a gyakorlatban közvetlenül is alkalmazható.

A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar hallgatói által elért helyezések és díjak összesítve:

I. helyezés 4
II. helyezés 6
III. helyezés 3
Különdíj 6

Gratulálunk a nyerteseknek és további eredményes kutatói munkát kívánunk!

LinkingDanube: Határon átívelő utazástervezési workshop

2019 februárban karunkról több kolléga részt vett az egyetemen megrendezett workshopon,  melyen a határon átívelő, különböző utazástervező rendszereket összekapcsoló innovatív megoldásokról volt szó. Az esemény egy sorozat része volt, melyet az Interreg Danube Transnational Programme által finanszírozott LinkingDanube program keretében rendeztek meg. A projekt fő célja transznacionális és multimodális utazási információk szolgáltatása, illetve meglévő utazástervező rendszerek szolgáltatásainak bővítése, előtérbe helyezve a környezetbarát mobilitást a Duna menti régióban.

Dr. Kurutz Károlyra emlékezünk

Elhunyt karunk egykori oktatója,  Dr. Kurutz Károly. Korábbi dékánhelyettesünknek hosszú, egészségben eltöltött, munkahelyi és családi örömökkel megáldott élet jutott.  Élete és munkássága szorosan összefonódott a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar egész történelmével. Személyében a Kar meghatározó alakját vesztettük el. Emlékét szeretettel őrizzük.

Önvezető technológiát tesztelt az Alapjárat

Az Alapjárat munkatársai március 12-én a tököli reptéren jártak, hogy megnézzék a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar munkatársai által fejlesztett, önvezető funkciókkal ellátott Smart-ot. Dr. Tihanyi Viktor, a projekt vezetője mutatta be a kutatás részleteit az újságírók számára, és elmondta: a hosszabb távú tervek szerint további autókat szerelnének fel autonóm funkciókkal. Emellett a projekt mellett több más kutatás is folyik, melyek egy részét más egyetemekkel együttműködve hajtanak végre. A kutatás még messze nem ért a végére, mindig újabb és újabb célokat tűznek ki maguk elé, remélhetőleg egyre nagyobb áttöréseket érnek el, ezzel emelve a magyar tudomány szintjét.

A teljes cikk itt olvasható.

Forrás: alapjarat.hu

Fotó: alapjarat.hu

Karrier a Közlekkar után

Az államvizsgát követően számtalan karrier-lehetőség közül választhatnak a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon végzett hallgatók. Azért, hogy inspirációt nyújtsunk a jövőbeli pályaválasztáshoz, új videóinkban bemutatjuk,  milyen utat jártak be egykori Közlekkaros hallgatóink, hogyan alakult karrierjük az egyetemi évek után. És nem utolsó sorban azt is elárulják, mire érdemes koncentrálni a tanulmányok során.

Az egykori hallgatókkal készült interjúk honlapunkon és youtube-csatornánkon is megtalálhatók.

Fotó: Markovits-Somogyi Rita

Legyél te is Közlekkaros!

Már csak két nap a felvételi jelentkezések beadásáig!
Hogy biztosan jól dönts, nézd meg a felvételizőknek szóló oldalunkat, ahol rengeteg hasznos információt találsz képzéseinkről, és könnyen megtudhatod, melyik szak illene a legjobban hozzád. Vagy látogass el facebook és Instagram oldalunkra, ahol megnézheted, hogyan zajlanak a Közlekkarosok mindennapjai.
Válaszd a Műegyetemet! Felvételizz hozzánk! Tervezd velünk a jövőt!

Autonóm mobilitási fejlesztésekről beszéltek a KJK oktatói a Műegyetemen megrendezett konferencián

Dr. Aradi Szilárd

A Gépipari Tudományos Egyesület  konferenciát tartott a Budapesti Műszaki Egyetem kampuszán az autonóm mobilitás területén zajló fejlesztésekről. Az eseményen Dr. Szalay Zsolt, a Gépjárműtechnológiai Tanszék vezetője mutatta be a karon folyó autonóm fejlesztési projektek részleteit, valamint beszélt a ZalaZONE tesztpálya fontosságáról, illetve a maribori és a grazi egyetemmel közös együttműködésnek köszönhető nemzetközi tesztkör létesítéséről. Dr. Aradi Szilárd, a Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék adjunktusa elmondta, az autonóm mobilitás hosszas evolúciót jelent, nem jelzik robbanásszerű változások. Nap mint nap újabb és újabb felmerülő problémára kell megoldást találniuk, a hazai kutatóknak csakúgy, mint a nemzetközi vállalatok szakembereinek.